Wednesday 30 March 2011

See This !!

 tercengang jugak la aku baca mesej yg diterima....read this !!!! da la time aku baca..backgaround music anuar zain untuk OST merong mahawangsa....tetiba jadi sayu...iskkk....adakah pulak tetiba aku sayu...geli arh!!!




Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya kepada guru. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.
 Pelajar. " cikgu ! macam mana kita nak pilih sesorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang? macam mana pulak nak jaga kasih sayang itu supaya berkekalan "
Cikgu. " OK...kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang . Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dah petik rumput yang paling cantik. Kamu bawa rumput itu ke kelas."
Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun ditangannya. cikgu bertanya " Kenapa tiada rumput yang dipilih."
Pelajar. " Tadi masa saya berjalan , saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik, tapi cikgu kata petik yang paling cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil  mencari yang paling cantik, tanpa menoleh ke belakang lagi . Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada diantara yang dibelakang saya tadi ada rumput yang paling cantik, tapi dah cikgu cakap, tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiada lah rumput yang saya boleh petik. "
Cikgu. " Yaa, itulah jawapan nya. Makna nya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang boleh kita sayangi ,janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada didepan kita sebaik baik nya. Jangan kita menoleh kebelakang lagi kerana yang berlaku, tetap dah berlaku. Semoga yang berlaku tidak berulang lagi. Dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik. Mahupun kalau di ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. "
doa kan untuk semua...

sambungan di bawah......



* aku rase this story mmg ada meaning yg mendalam lagi bersirat ...but i have to admit it, that this situation always happen in our life.. rite!!! kadang2..situasi yang buat kita terpaksa memilih... nak2 bila memerlukan kita memilih antara dua..which one is better...susah nak explain... but ..cehhh .... tetiba pulak kan ... but sbg seorang perempuan... if someone try to fight you back so hard hard hard core...huhu... i think i should or can  give the chance .. yea chance dahulu .., sbb aku pernah tengok drama...pelakon tu bawa watak ayah kpd hero ckp cam ginieh.. 

yes..usaha !!!

* " kalau kita U.S.A.H.A sayang perempuan tu dgn pelbagai C.A.R.A walaupun perempuan tu xnak...tp if satu hari nnt tuhan lembut kan hati dia...dia akan cintai kamu lebih dari diri dia sendiri malah lebih dari kamu cintai dia lg....sbb itulah wanita...dia sentiasa W.A.S 2 nak beri hati kepada seseorang walaupun untuk lelaki yg dia suka.....(suka dgn syg lain okeh)...TP..kalau kamu dapat hati dia..kamu x akan menyesal sbb segala usaha kamu berbaloi malah lebih.."... 

* dialog dia xdela mcm 2..aku edit la balik...sbb aku hingat point2 je..tp kalau aku laa..sbb nie blog aku.,,korang xtau laa...aku pun mmg akan tngok cara dia try nak dpt kan aku..walaupun nampak mcm aku dont care or jual mhl..or x romantik...x kisah or asyik dia je mcm bersungguh..tp tulah cara aku nak tau if dia memain or bersungguh ,, sbb kalau pakai cakap M.U.L.U.T... semua orang boleh...tp nak melakukan bukan semua orang B.O.L.E.H...sbb mmg sifat lelaki..if dia nak someting..dia try sedaya upaya untuk dapatkan ..rite !!... sbb itulah lelaki .. yea.... semua perempuan pikir mcm itu ... yea if i accept this relationship...i give more ...romantik ...caring..sumalah...aku start mcj dia dulu pown ok wat !! ..... xmalu ...sbb he my boyfriend..ada suatu ikatan..in a relationship..not teman tp mesra or teman biasa...gambar pun aku xbg laa kalau xda apa2.....kalau nak yg lain...haaa....jgn kau berani....nak tngok aku jd hulk versi perempuan kale pink....try tngok,,,kawin xpe...hahak..sbb aku taw..aku akan *sayang dia sorang* jaaaaa... wueekkkkkkkk... sila muntah .... ^_^

this for my future bf..hahak...gilos gedik !!!
ekh lelebih lak...bunga okeh...kiss..nak tngok hulk kale pink x??














owh giler hensem aku...haha

p/s: kreadit to ROSLINA RADZI.....thanks to the story.....this word to you... " you h.o.t "...hahak *_*

6 comments:

  1. yeahhhh...!!!thanx to nisaaaa... I LAP U larh.... =) nnty i kongsi cite lg yerr....

    ReplyDelete
  2. uishhh best.. boleh x nak dipetik oleh sy dan dipublishkan di pesbukk??

    ReplyDelete
  3. ina.........lap u more n more.....ehem ehem !!!

    ayu.......okeh bebeh....

    ReplyDelete
  4. ehem ehem....waiting 4 da next msg...... =)

    ReplyDelete
  5. okeh ina...peminat misteri...hahak...ehem ehem.. tq

    ReplyDelete
  6. nice one dear ! luf it !

    ReplyDelete